Koningsdag escape room

Doel

Het doel is om de escape-room in één uur op te lossen en te ontsnappen.

Regels

  1. Het spel is gemaakt voor 3 of 4 personen plus 1 verteller.
  2. De spelers moeten gedetailleerde instructies geven aan de verteller over de handelingen die ze willen uitvoeren. Daarbij is woordkeuze soms heel belangrijk, bijvoorbeeld: als een licht pas aangaat na 13 keer de knop aan en uit te zetten, moeten de spelers expliciet zeggen: “Ik zet de knop 13 keer aan en uit”, en dus niet: “Ik zet de knop een paar keer aan en uit”.
  3. Bij de introductie schetsen de spelers best zo goed mogelijk de kamer met pen en papier. Het opschrijven van aanwijzingen is sterk aan te raden.
  4. Iets stukmaken of dood maken in de kamer is nooit de oplossing – net zoals in een echte escape room.

Benodigdheden

  • Spelverloop (zie bijlage)
  • Pen en papier
  • Eventueel een rekenmachine
  • Enge muziek
  • Wekker (speeltijd is 1 uur)
 Gebaseerd op online escaperoom van Katholieke Landelijke Jeugd (KLJ), Vlaanderen.
      30-60 minuten
         
      Online
         
      Sport & Spel
         
      Scouts (11-15 jaar)
         
     
Explorers (15-18 jaar) 
         
      Roverscouts (18-21 jaar)

Deze website is door Scouting Nederland ontwikkeld. Alle activiteiten op de website zijn ook terug te vinden op activiteitenbank.scouting.nl.

Copyright © 2021 Scouting Nederland.

Beeldbellen
Soms is beeldbellen of chatten onderdeel van de activiteiten die we aanbieden. Let op dat het medium dat je gebruikt veilig is voor kinderen en jongeren. Houd je aan de gebruikersvoorwaarden van het platform, de geldende leeftijdsgrenzen, de privacyregels en heb oog voor sociale veiligheid.